het mobiele bibliotheeklab

FryskLabdocent Romy Kuldip Singh draagt bij aan rapport Schweizerische Akademie der Technischen Wissenschaften over 3D-printen in het onderwijs

Posted by on jun 4, 2018

FryskLabdocent Romy Kuldip Singh draagt bij aan rapport Schweizerische Akademie der Technischen Wissenschaften over 3D-printen in het onderwijs

Waar de FryskLab Maker Tour (2015 alweer) toe kan leiden..

Eén van de locaties die we destijds aandeden was FabLab Zürich, waar we Judith Mathez leerden kennen. Zij benaderde ons in april 2017 met het verzoek deel te nemen aan een workshop rondom 3D-printen in het onderwijs. Locatie was de University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland FHNW in Brugg-Windisch. De bijeenkomst werd mogelijk gemaakt door de Schweizerische Akademie der Technischen Wissenschaften (SATW).

Judith schreef ons:

“We’ve met some time ago in Fablab Zurich during your FryskLab tour through Europe. With the support of the Swiss Academy of Engineering Sciences SATW we have the chance to realize a project to explore the potential of 3D-Printing in schools.

We would like to invite you to a two-day expert workshop:

Experts from different European countries who have experience with 3D-Printing in the education sector come together. In addition to networking and exchange, the focus is also to identify benefits and challenges of 3D-Printing for schools and teaching. The proceedings of the workshops will be published in a brochure, which will be a part of the SATW INFO series.”

Vanzelfsprekend gingen we in op de uitnodiging en nam FryskLab-docent Romy Kuldip Singh namens ons deel aan een tweedaagse workshop.

Samen met deelnemers uit Zwitserland en Duitsland werden praktijkervaringen gedeeld en adviezen gegeven. Het resultaat daarvan is samengebracht in een rapport, getiteld 3D-Drucken im Bildungsbereich – Anforderungen und Beispiele (PDF).

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

Pin It on Pinterest

Share This